Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Błąd przy instalacji i3wm

Zaczęty przez sm, Marzec 06, 2025, 06:39:10 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sm

Jestem początkujący w tym systemie. Mam na dysku Slackware 15.0 z pulpitem xfce4. System działa w porządku bez problemu lecz ten pojawił się kiedy próbowałem zainstalować drugie środowisko graficzne i3. Pobrałem paczkę ze strony slackbuilds.org i3.tar.gz i pod koniec instalowania
Cytatinstallpkg i3.tgz
wypluwa błąd. Próbowałem kompilować powtórnie ale dalej to samo.
Nie wiem czy sam się nie przyczyniłem ponieważ zmieniłem rozszerzenie pobranego pliku z tar.gz na tgz normalnie przez modyfikację nazwy pliku. Obie formy kompresji znaczą przecież to samo lecz terminal nie "łyka" dłuższej formy
CytatCannot install i3.tar.gz:  file does not end in .tgz, .tbz, .tlz, or .txz
.
Czy taka forma zmiana nazwy może być przyczyną niemożliwości zainstalowania i3?

linux4ever

Potestowałem slackware-15 na innej maszynie i przez upgradepkg --install-new czy jakoś tak nie szło zainstalować tej paczki.

Ale jest ona w iso które się odpala musisz wybrać w nim setup a potem target na koniec z listy configure ostatnia opcja w configure to będzie wybranie menadżera i3.

Tyle znalazłem.
"Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem. "-Konfucjusz

sm

@linux4ever, dzięki za podpowiedź. Zainstalowałem i3 ale nie Twoją metodą więc się nie wypowiem jak ona zadziała. Zrobiłem to w ten sposób:
Cytatsudo sbopkg -g i3
NAME                                VERSION
desktop/i3                          4.24
desktop/i3-gaps                    4.21.1
-------
sudo sqg -p i3-gaps
-------
cat /var/lib/sbopkg/queues/i3-gaps.sqf
perl-AnyEvent
perl-common-sense
perl-Types-Serialiser
perl-Canary-Stability