Linuxiarze.pl Forum

Oprogramowanie => Gry => Wątek zaczęty przez: Hydrabi w Październik 28, 2018, 09:15:05 PM

Tytuł: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: Hydrabi w Październik 28, 2018, 09:15:05 PM
Witam

Zainstalowałem z repo Minetest. Niestety nie wyświetlają się litery co może być przyczyną?

Gra działa dobrze. Podejrzałem na win co trzeba kliknąć by uruchomić grę (na windzie litery są)

oto skriny:
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/700840cbda6c.png)

(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/72002dd4b6b7.png)
Tytuł: Odp: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: PomPom w Październik 28, 2018, 09:42:41 PM
Nic nie widać. Jakie distro? Możliwe, że brakuje czcionek odpowiednich.
Tytuł: Odp: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: Hydrabi w Październik 28, 2018, 10:17:35 PM
No właśnie nic nie widać. A na tych zakładkach i polach powinny być opisy w stylu wybierz serwer, stwórz świat, graj, anuluj itp. Na windowsie to jest. Zarówno na Sparky Tyche jak i Nibru jest tak samo.
Tytuł: Odp: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: pavbaranov w Październik 28, 2018, 11:41:44 PM
Cytat: Hydrabi w Październik 28, 2018, 10:17:35 PM
No właśnie nic nie widać.
Chodzi o to, że miniatury, które załączyłeś niczego nie przedstawiają. Nawet przez lupę :) Kliknij w miniaturkę, sam zobaczysz.
Tytuł: Odp: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: Hydrabi w Październik 29, 2018, 12:49:58 PM
W sumie te skriny nie są potrzebne.

Chodzi o to, że powinno to wyglądać tak:

https://wiki.minetest.net/File:Main_Menu_Tutorial.png

czyli na tych zakładkach powinny być napisy local game,  play online itp. Wyświetlają się natomiast same czyste zakładki bez napisów. Przyciski delete, new game czy play game też są bez napisów...
Tytuł: Odp: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: pavbaranov w Październik 29, 2018, 01:20:55 PM
W sumie, to przydałoby się nieco więcej informacji (kurcze, dlaczego zawsze wszystko trzeba ciągnąć):
- dystrybucja,
- środowisko,
- sposób zainstalowania (w tym skąd),
- aplikacja natywna z repozytorium dystrybucji, natywna w "uniwersalnej paczce", czy przez wine,
- używane fonty/fonty zainstalowane w systemie,
- ustawienie parametrów #    Whether freetype fonts are used, requires freetype support to be compiled in.
#    type: bool
# freetype = true

#    Path to TrueTypeFont or bitmap.
#    type: path
# font_path = fonts/liberationsans.ttf

#    type: int
# font_size = 15

#    Font shadow offset, if 0 then shadow will not be drawn.
#    type: int
# font_shadow = 1

#    Font shadow alpha (opaqueness, between 0 and 255).
#    type: int min: 0 max: 255
# font_shadow_alpha = 128

#    type: path
# mono_font_path = fonts/liberationmono.ttf

#    type: int
# mono_font_size = 15

#    This font will be used for certain languages.
#    type: path
# fallback_font_path = fonts/DroidSansFallbackFull.ttf

#    type: int
# fallback_font_size = 15

#    type: int
# fallback_font_shadow = 1

#    type: int min: 0 max: 255
# fallback_font_shadow_alpha = 128
w pliku minetest.conf
Tytuł: Odp: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: Hydrabi w Październik 29, 2018, 01:56:12 PM
Dzięki za zainteresowanie tematem.

Jestem wieloletnim początkującym użytkownikiem linuksów. Wszystko robię poprzez interfejs graficzny systemu. Z grubsza wiem gdzie jest konsola...

1komp
Dystrybucja: Sparky Nibru. Środowisko (w tym momencie nie pamiętam. Takie jak na płytce, fabryczne)
Instalacja z repozytoriów.


2 komp
Dystrybucja: Sparky Tyche. Środowisko LXDE
Instalacja z repozytoriów.

Jak sprawdzić jakie fonty są w tych systemach?
Ustawienie parametrów w pliku .conf sprawdzę jak znajdę ten plik.

Generalnie menu gry wyświetla się na dwóch różnych kompach z różnymi wersjami Sparky w ten sam sposób.

Dzięki
Tytuł: Odp: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: Hydrabi w Październik 29, 2018, 09:03:51 PM
Tak pomyślałem, że zajmijmy się może jednym kompem z minetestem.

No więc tak:
Dystrybucja Sparky Nibru. Środowisko LXQt

Zainstalowany minetest był z repo (zaznaczone i zainstalowane wszystko co dotyczyło minetesta).

zawartość minetest.config:menu_last_game = minetest
maintab_LAST = local
mainmenu_last_selected_world = 1
mg_name = v7
selected_world_path = /home/blaze/.minetest/worlds/kama
fixed_map_seed =


Jak sprawdzić jakie czcionki są zainstalowane?

@pavbaranov, ten kod co wkleiłeś to co mam z nim zrobić?
Tytuł: Odp: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: pavbaranov w Październik 29, 2018, 09:25:31 PM
Kod jest z wiki gry podany jako przykładowy. Nie gram w ogóle, a tej gry w ogóle nie znam, ale są tam m.in. ustawienia dotyczące czcionek. Np. stąd:
#    Path to TrueTypeFont or bitmap.
#    type: path
# font_path = fonts/liberationsans.ttf

program czerpie informację o tym gdzie leży czcionka oraz jakiej ma używać.

W LXQt masz z menu dostęp m.in. do ustawień/preferencji (nie pamiętam jak to się nazywa) LXQt - a tam masz m.in. czcionki, jakie masz zainstalowane oraz jaka jest domyślnie wybrana dla środowiska (tę czcionkę widzisz w aplikacjach).

Prawdopodobnie tę samą powinieneś podać programowi w pliki minitest.conf, bo inaczej albo próbuje ustawić jakąś, której w systemie nie ma, a nie umie podstawić żadnej innej, albo brakuje mu takiego ustawienia. Spróbuj nic nie ryzykujesz, a jedynie sobie zapamiętaj co robiłeś lub skomentuj w tym pliku (pamiętaj - komentarze po #).
Tytuł: Odp: Minetest - brak liter
Wiadomość wysłana przez: Hydrabi w Październik 31, 2018, 09:30:19 PM
Rozwiązałem problem. Na stronie forum minetesta: https://forum.minetest.net/viewtopic.php?f=6&t=19662
jest odpowiedź. Wystarczy w pliku minetest.config dokleić pod spodem wiersze:

language = pl
fallback_font_path = /usr/share/games/minetest/fonts/Cousine-Regular.ttf
screenH = 1029
screenW = 1920
main_menu_technical_settings = true
font_size = 14
mono_font_size = 14
fallback_font_size = 14


I wszystko działa pięknie.