Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Ostatnie wiadomości

#1
Inne / Odp: Powłoki linuksa jak wybra...
Ostatnia wiadomość przez microsofter - Dzisiaj o 12:38:02 AM
Bash to powłoka używana głównie w GNU/Linuxie. Rzadko jest domyślna na innych systemach uniksowych, a niektóre z nich nie posiadają jej nawet w opcji. Przywiązując się do Basha, a zwłaszcza zaczynając od niego, skazujemy się na problemy przy pierwszej zmianie systemu.

Co innego Bourne shell. Warto przyswoić go, wtedy możemy swobodnie przesiadać się pomiędzy BSD, GNU i Unixem SVR. Nasze skrypty, napisane dla sh, będą prawidłowo wykonane i pod Korn shellem, i powinny także pod Bashem. W drugą stronę to już nie zadziała.

Poza Linuxem, Bash nie cieszy się dobrą opinią i nie jest szczególnie lubiany. W środowiskach enterprise, Korn shell to standard.

Pisanie prostych skryptów w języku wysokiego poziomu, a następnie kompilacja, to dla mnie jakaś abstrakcja. Nie tylko dlatego, że nie jestem programistą, toteż jest to poza moimi możliwościami. Zwyczajnie, od zawsze stosuję najprosztszą powłokę, niezbędną dla danego skryptu - zadania które muszę wykonać. Czyli w Windows to jest CMD, a dopiero jeśli czegoś nie potrafi, sięgam po PowerShell. Podobnie w Unixie, używam Bourne lub C-Shella, a w razie czego Korn czeka w zanadrzu. Takie podejście dobrze sprawdza się, nie ma powodu aby komplikować proste rzeczy.
#2
Red Hat i Fedora / Odp: Problemy z wykryciem kont...
Ostatnia wiadomość przez linux4ever - Czerwiec 19, 2025, 07:15:54 PM
Cytat: żuroni w Czerwiec 19, 2025, 06:58:43 PM
Cytat: linux4ever w Czerwiec 19, 2025, 06:23:08 PMWybierz w prefiksie wine windows7 to powinno pomóc.
Jak już wspomniałem jestem początkujący na linuxie i mam nadzieję że zmieniłem to prawidłowo ale nie pomogło.
Grę uruchamiam przez Steam, który był już w systemie i z tego co mi wiadomo to gry uruchamiają się za pomocą proton.



No jak sprawdziłem nie da się.

Pisałem o windows7 ponieważ powinien być w pełni kompatybilny ze wszystkimi grami na dx11.

Szkoda że tego nie da się zmienić.

Zostaje tylko jedno: sprawdź tryb analog na padzie w nim zarządza się gałkami pada zamiast przycisków czy coś w tym stylu.


#3
Red Hat i Fedora / Odp: Problemy z wykryciem kont...
Ostatnia wiadomość przez żuroni - Czerwiec 19, 2025, 06:58:43 PM
Cytat: linux4ever w Czerwiec 19, 2025, 06:23:08 PMWybierz w prefiksie wine windows7 to powinno pomóc.
Jak już wspomniałem jestem początkujący na linuxie i mam nadzieję że zmieniłem to prawidłowo ale nie pomogło.
Grę uruchamiam przez Steam, który był już w systemie i z tego co mi wiadomo to gry uruchamiają się za pomocą proton.

#4
Red Hat i Fedora / Odp: Problemy z wykryciem kont...
Ostatnia wiadomość przez linux4ever - Czerwiec 19, 2025, 06:23:08 PM
Cytat: żuroni w Czerwiec 19, 2025, 06:17:41 PM@linux4ever gra chodzi na dx11.
Cytat: linux4ever w Czerwiec 19, 2025, 05:16:59 PMPotrzebne ci winetricks do lepszego zarządzania ustawieniami.
Mam zainstalowane ale nie bardzo wiem jak miało by mi to pomóc.

@żuroni

Wybierz w prefiksie wine windows7 to powinno pomóc.

Windows7 miał directx11.

#5
Red Hat i Fedora / Odp: Problemy z wykryciem kont...
Ostatnia wiadomość przez żuroni - Czerwiec 19, 2025, 06:17:41 PM
@linux4ever gra chodzi na dx11.
Cytat: linux4ever w Czerwiec 19, 2025, 05:16:59 PMPotrzebne ci winetricks do lepszego zarządzania ustawieniami.
Mam zainstalowane ale nie bardzo wiem jak miało by mi to pomóc.
#6
Red Hat i Fedora / Odp: Problemy z wykryciem kont...
Ostatnia wiadomość przez linux4ever - Czerwiec 19, 2025, 05:16:59 PM
@żuroni a na jakim directx jest ta gra jeśli na dx9 wystarczy zainstalować dx9 sdk june 2010 bo to pełna  ostatnia wersja.

Potrzebne ci winetricks do lepszego zarządzania ustawieniami.





#7
Inne / Odp: Powłoki linuksa jak wybra...
Ostatnia wiadomość przez Piotr_1988 - Czerwiec 19, 2025, 02:49:59 PM
Standardem na Linuxie jest bash, więc początkujący użytkownik Linuxa ucząc się czegoś innego tylko utrudni sobie życie. Tu nie ma o czym dyskutować... 😉 Inna sprawa, że (1) zupełny początkujący raczej rzadko pisze własne skrypty i (2) w bash w moim odczuciu dość ciężko się coś pisze. Skrypty raczej łatwiej jest pisać w polskim języku programowania Amber opcjonalnie kompilowanym do bash. Prawdę powiedziawszy ja przestałem pisać skrypty, gdyż najpierw zaczęła za mnie je pisać sztuczna inteligencja, a później uznałem, że skoro już je za mnie pisze, niech pisze od razu w Rust zamiast w ślimaczym Bash. Jak teraz będę chciał jakiś skrypt, raczej niż pisać skrypt w bash lub czymkolwiek skryptowym, zagadam do Claude, by mi napisał odpowiedni program w Rust wykonujący dane operacje na plikach, itd. Poczekam kilkanaście sekund na wynik, zerknę, czy kod wygląda w porządku, a potem go skompiluję.
#8
Red Hat i Fedora / Odp: Problemy z wykryciem kont...
Ostatnia wiadomość przez Piotr_1988 - Czerwiec 19, 2025, 02:47:56 PM
[post do usunięcia - przepraszam, umieściłem w złym wątku]
#9
Red Hat i Fedora / Problemy z wykryciem kontroler...
Ostatnia wiadomość przez żuroni - Czerwiec 19, 2025, 11:27:36 AM
Witam. Niedawno przesiadłem się z Windows na Linux a wybór padł na Nobare.
Problem polega na błędnym wykrywaniu kontrolerów w grze MSFS2020.
Wszystkie kontrolery widziane są przez system i działają prawidłowo.
W grze msfs2020 kontroler taki jak joystick Thrustmaster Warthog Flight Stick widziany jest prawidłowo.
W Steam kontroler Honeycomb Bravo Throttle Quadrant widziany jako zwykły pad i tak samo widziany jest w MSFS2020 ale już orczyki TPR: Thrustmaster Pendular Rudder w grze nie są wykrywane wcale.

Dodam że nie bardzo znam się na linuxie a problem próbowałem rozwiązać za pomocą AI i jedyne co udało się zrobić to zrobić by gra prawidłowo wykryła moje orczyki ale niestety nie potrafię zrobić by moja przepustnica działała prawidłowo.

A tu streszczenie co było testowane przez AI:
1. Wyłączony Steam Input – globalnie i dla gry.
2. Próby blokowania Bravo jako pada:
   - Zmienne środowiskowe SDL (SDL_GAMECONTROLLER_IGNORE_DEVICES, SDL_JOYSTICK_DEVICE_IGNORE)
   - Reguły udev (SDL_JOYSTICK=0)
   - Próby blokowania /dev/input/js0 przez udev
   - Blacklistowanie modułu joydev (co skutecznie usuwa /dev/input/js0)
3. Ręczne dodanie profilu Bravo (inputprofile_Bravo.xml) do katalogu konfiguracyjnego MSFS – gra nie widzi profilu, bo nie widzi urządzenia.
4. Próby użycia protontricks/winetricks do instalacji dodatkowych bibliotek (dinput8, xinput, vcrun2019), z problemami z dostępem do prefixu i cache.
5. Testy z różnymi wersjami Protona (oficjalny, GE-Proton) – gra czasem nie startuje, czasem startuje bez zmian.
6. Dodanie pełnych uprawnień do systemu plików dla Flatpak Steam (flatpak override --filesystem=host) – bez efektu na wykrywanie Bravo.

Logi i szczegóły:

1. Logi Protona/Wine pokazują próby otwarcia urządzenia HID, ale kończą się na komunikatach typu not implemented lub semi-stub dla DirectInput/HIDAPI.
2. Bravo działa natywnie w Linuksie (np. X-Plane, FlightGear), ale nie w MSFS2020 pod Protonem.
#10
Porady internautów / Odp: Dodawanie własnych ikon,s...
Ostatnia wiadomość przez pavbaranov - Czerwiec 19, 2025, 10:41:24 AM
Krótka uwaga dot. KDE/Plasma. Wszystko to można zrobić bardzo łatwo z poziomu Centrum Sterowania. Niczego nie trzeba wypakowywać itp. a nadto Plasma dba o to, by zainstalowane były poprawne wyglądy itp. (tzn. przeznaczone do danego jej wydania).

Zobacz najnowsze wiadomości na forum