Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Ostatnie wiadomości

#91
Mint, Mint LMDE / Odp: Jakie bugi ma Linux Mint
Ostatnia wiadomość przez grzesio31 - Czerwiec 14, 2025, 05:23:21 PM
Ale ma graficzny instalator, gui do firewall i aktualizacji oprogramowania i ludzie to lubią.
Jak Arch chce mieć więcej użytkowników niech zrobi instalator gui.
A jak nie chce to jak walka z wiatrakami i wmawianie sobie że odsiewamy tych głupszych.
#92
Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Lubuntu / Odp: Ubuntu 25.10 z Unity
Ostatnia wiadomość przez grzesio31 - Czerwiec 14, 2025, 05:19:35 PM
Ale i tak do każdego menadżera okien instalujesz Thunar, Nemo czy inne GTK, Qt więc co za różnica?
#93
Inne / Clangd w VSCode podkreśla na c...
Ostatnia wiadomość przez grzesio31 - Czerwiec 14, 2025, 05:14:30 PM
Cześć, może ktoś będzie wiedział jak usunąć te czerwone komunikaty z rozszerzenia clangd?
Chodzi o edytory klony VSCode, ponieważ od niedawna Microsoft już nie wspiera rozszerzenia C/C++ w tych że edytorach.
Wyskakuje taki komunikat gdy najeżdżam myszą.
Use of undeclared identifier 'println'clang(undeclared_var_use)
Mam na czerwono podkreślone te println(); ze standardu C++23.
Mogę dodać taki wpis w settings.json ale nie o to mi chodzi.

"workbench.colorCustomizations": {
        "editorError.foreground": "#00000000",
        "editorWarning.foreground": "#00000000",
        "editorInfo.foreground": "#00000000"
    },
// TIC TAC TOE game
#include <iostream>
#include <print>
using namespace std;

void drawBoard(char *spaces);
void playerMove(char *spaces, char player);
void computerMove(char *spaces, char computer);
bool checkWinner(char *spaces, char player, char computer);
bool checkTie(char *spaces);

int main() {

  char spaces[9] = {' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' ', ' '};
  char player = 'X';
  char computer = 'O';
  bool running = true;

  drawBoard(spaces);

  while (running) {
    playerMove(spaces, player);
    drawBoard(spaces);
    if (checkWinner(spaces, player, computer)) {
      running = false;
      break;
    } else if (checkTie(spaces)) {
      running = false;
      break;
    }

    computerMove(spaces, computer);
    drawBoard(spaces);
    if (checkWinner(spaces, player, computer)) {
      running = false;
      break;
    } else if (checkTie(spaces)) {
      running = false;
      break;
    }
  }
  println("Thanks for playing!");

  return 0;
}

void drawBoard(char *spaces) {
  println();
  println("     |     |     ");
  println("  {}  |  {}  | {}", spaces[0], spaces[1], spaces[2]);
  println("_____|_____|_____");
  println("     |     |     ");
  println("  {}  |  {}  | {}", spaces[3], spaces[4], spaces[5]);
  println("_____|_____|_____");
  println("     |     |     ");
  println("  {}  |  {}  | {}", spaces[6], spaces[7], spaces[8]);
  println("     |     |     ");
  println();
}
void playerMove(char *spaces, char player) {
  int number;
  do {
    print("Enter a spot to place a marker (1-9): ");
    cin >> number;
    number--;
    if (spaces[number] == ' ') {
      spaces[number] = player;
      break;
    }
  } while (!number > 0 || !number < 8);
}
void computerMove(char *spaces, char computer) {
  int number;
  srand(time(0));

  while (true) {
    number = rand() % 9;
    if (spaces[number] == ' ') {
      spaces[number] = computer;
      break;
    }
  }
}
bool checkWinner(char *spaces, char player, char computer) {

  if ((spaces[0] != ' ') && (spaces[0] == spaces[1]) &&
      (spaces[1] == spaces[2])) {
    //  spaces[0] == player ? println("YOU WIN!" ) : println("YOU LOSE!");
    println("{}", (spaces[0] == player ? "YOU WIN!" : "YOU LOSE!"));
  } else if ((spaces[3] != ' ') && (spaces[3] == spaces[4]) &&
             (spaces[4] == spaces[5])) {
    println("{}", (spaces[3] == player ? "YOU WIN!" : "YOU LOSE!"));
  } else if ((spaces[6] != ' ') && (spaces[6] == spaces[7]) &&
             (spaces[7] == spaces[8])) {
    println("{}", (spaces[6] == player ? "YOU WIN!" : "YOU LOSE!"));
  } else if ((spaces[0] != ' ') && (spaces[0] == spaces[3]) &&
             (spaces[3] == spaces[6])) {
    println("{}", (spaces[0] == player ? "YOU WIN!" : "YOU LOSE!"));
  } else if ((spaces[1] != ' ') && (spaces[1] == spaces[4]) &&
             (spaces[4] == spaces[7])) {
    println("{}", (spaces[1] == player ? "YOU WIN!" : "YOU LOSE!"));
  } else if ((spaces[2] != ' ') && (spaces[2] == spaces[5]) &&
             (spaces[5] == spaces[8])) {
    println("{}", (spaces[2] == player ? "YOU WIN!" : "YOU LOSE!"));
  } else if ((spaces[0] != ' ') && (spaces[0] == spaces[4]) &&
             (spaces[4] == spaces[8])) {
    println("{}", (spaces[0] == player ? "YOU WIN!" : "YOU LOSE!"));
  } else if ((spaces[2] != ' ') && (spaces[2] == spaces[4]) &&
             (spaces[4] == spaces[6])) {
    println("{}", (spaces[2] == player ? "YOU WIN!" : "YOU LOSE!"));
  } else {
    return false;
  }

  return true;
}
bool checkTie(char *spaces) {

  for (int i = 0; i < 9; i++) {
    if (spaces[i] == ' ') {
      return false;
    }
  }
  println("IT'S A TIE!");
  return true;
}
#94
Mint, Mint LMDE / Odp: Jakie bugi ma Linux Mint
Ostatnia wiadomość przez pavbaranov - Czerwiec 14, 2025, 05:09:58 PM
Mint nie ma własnego kernela. Goście nie znają się na tym kompletnie. Zresztą nie tylko na tym.
Sorry - już kiedyś to powiedziałem wprost, powiem raz jeszcze - Mint jest jedną z najgorszych dystrybucji na świecie. Praktycznie z tych, o których się mówi - jest najgorszą. Dlaczego? Brak kompetencji.
#95
Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Lubuntu / Odp: Ubuntu 25.10 z Unity
Ostatnia wiadomość przez pavbaranov - Czerwiec 14, 2025, 05:09:08 PM
Nie - z tego co wymieniasz, to jedynie Mate jest "większe". No i Deepin, ale Chińczykom nie ufam :) Zresztą to jest chore DE. Reszta to projekty albo rozwijane przez pojedyncze praktycznie osoby (Budgie), albo niemalże martwe (Lumina).
Sorry, ale z całym szacunkiem - jeśli chodzi o DE, to do wyboru jest KDE/Plasma, GNOME, XFCE, MATE i być może Cinnamon. Reszta jest bardzo, ale to bardzo problematyczna z różnych powodów.
#96
Mint, Mint LMDE / Odp: Jakie bugi ma Linux Mint
Ostatnia wiadomość przez grzesio31 - Czerwiec 14, 2025, 05:03:23 PM
Tak w Archu są jakieś i w Gentoo, ale w Ubuntu, Debian, Mint ich nie ma.
#97
Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Lubuntu / Odp: Ubuntu 25.10 z Unity
Ostatnia wiadomość przez grzesio31 - Czerwiec 14, 2025, 05:01:37 PM
Z takich większych środowisk graficznych to jest jeszcze Pantheon, Budgie, Deepin, Lumina, Trinity, Mate.
Za te DE odpowiadają zespoły tworzące poszczególne dystrybucje Linuksa.
Nowoczesne menadżery okien też powstają jak ten Penrose.
https://github.com/sminez/penrose
https://lib.rs/crates/penrose
#98
Mint, Mint LMDE / Odp: Jakie bugi ma Linux Mint
Ostatnia wiadomość przez pavbaranov - Czerwiec 14, 2025, 04:59:32 PM
Ale od tego masz kilka programików/skryptów, które zbierają info o systemie. I jak budujesz kernel, to masz 90% roboty zrobionej.
#99
Mint, Mint LMDE / Odp: Jakie bugi ma Linux Mint
Ostatnia wiadomość przez grzesio31 - Czerwiec 14, 2025, 04:51:47 PM
Ponieważ kernel Linux jest monolityczny, to jest zabawa z tym, aby wybrać odpowiednie komponenty.
W nowoczesnych lepiej zaprojektowanych od podstaw kernelach typu mikrojądro, takich jak Theseus, Redox.
System sam wykrywa przy kompilacji wszystkie podzespoły i urządzenia.  I pozostałych zbędnych już nie trzeba kompilować.
https://www.theseus-os.com/
https://github.com/theseus-os
#100
Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu, Lubuntu / Odp: Ubuntu 25.10 z Unity
Ostatnia wiadomość przez pavbaranov - Czerwiec 14, 2025, 04:41:45 PM
Mir w tej formule, a jakiej miał być, jest już zamierzchłą przeszłością. Unity 8 to nie kwestia Mir vs. Wayland, ale - jeśli pamiętam - przepisania tego z Gtk na Qt. Tak czy inaczej projekt raczej nie ma wystarczającego wsparcia.
Osobiście wolę stawiać na te DE, które są rozwijane przez szerszą społeczność. A jeśli jeszcze taki projekt daje DE, które daje się mi dostosować do moich preferencji, to nie potrzebuję żadnego innego.

Zobacz najnowsze wiadomości na forum