Zainstalowałem pakiet prime-switcher-1.0.2-1 z AUR
Na AMD tylko 58 FPS
DRI_PRIME=1 glxinfo | grep "OpenGL renderer"
OpenGL renderer string: AMD CEDAR (DRM 2.50.0 / 5.2.0-arch2-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
DRI_PRIME=1 glxgears
Running synchronized to the vertical refresh. The framerate should be
approximately the same as the monitor refresh rate.
291 frames in 5.0 seconds = 58.181 FPS
288 frames in 5.0 seconds = 57.462 FPS
288 frames in 5.0 seconds = 57.578 FPS
[4]+ Zatrzymano DRI_PRIME=1 glxgears
Na intelu
DRI_PRIME=0 glxinfo | grep "OpenGL renderer"
OpenGL renderer string: Mesa DRI Intel(R) Sandybridge Mobile
DRI_PRIME=0 glxgears
Running synchronized to the vertical refresh. The framerate should be
approximately the same as the monitor refresh rate.
291 frames in 5.0 seconds = 58.066 FPS
289 frames in 5.0 seconds = 57.767 FPS
288 frames in 5.0 seconds = 57.521 FPS
[5]+ Zatrzymano DRI_PRIME=0 glxgears
Czy to przełączanie karty graficznej do końca nie działa, brakuje jakiegoś pakietu?
xrandr --listproviders
Providers: number : 0
Bóg jedyny raczy wiedzieć, czy brakuje jakiegoś pakietu, jeśli nie pokażesz nam jakie paczki dla GPU masz zainstalowane :)
Więc mam zainstalowane
xf86-video-vesa
xf86-video-intel
xf86-video-amdgpu
xf86-video-ati
Po przełączeniu na X11
echo $XDG_SESSION_TYPE
x11
mam nadal około 60 fpsów na karcie AMD, pomimo tego, że wreszcie na Xorgu zmieniły się wyniki wyświetlania xrandr.
xrandr --listproviders
Providers: number : 2
Provider 0: id: 0x6b cap: 0xb, Source Output, Sink Output, Sink Offload crtcs: 3 outputs: 5 associated providers: 1 name:Intel
Provider 1: id: 0x43 cap: 0xf, Source Output, Sink Output, Source Offload, Sink Offload crtcs: 4 outputs: 0 associated providers: 1 name:ATI Mobility Radeon Graphics @ pci:0000:01:00.0
xf86-video-amdgpu spokojnie możesz sobie odinstalować, bowiem nie jest to sterownik dla Twojej karty (jeśli to jakieś AMD Cedar, to jest to oparte o TeraScale 2). Podobnie możesz sobie postąpić z vesą.
Ilu fps oczekujesz? Bo o ile pamiętam, to karty na tej architekturze właśnie gdzieś w granicach 60fps mają.
No cóż liczyłem na lepszy wynik, to tylko na Windowsie ta zewnętrzna karta Radeon osiąga lepsze wyniki? W Glmark2 w niektórych przypadkach jest więcej na Radeonie o jakieś 400-500 FPS.
glmark2
=======================================================
glmark2 2014.03
=======================================================
OpenGL Information
GL_VENDOR: Intel Open Source Technology Center
GL_RENDERER: Mesa DRI Intel(R) Sandybridge Mobile
GL_VERSION: 3.0 Mesa 19.1.2
=======================================================
[build] use-vbo=false: FPS: 978 FrameTime: 1.022 ms
[build] use-vbo=true: FPS: 1100 FrameTime: 0.909 ms
[texture] texture-filter=nearest: FPS: 931 FrameTime: 1.074 ms
[texture] texture-filter=linear: FPS: 939 FrameTime: 1.065 ms
[texture] texture-filter=mipmap: FPS: 951 FrameTime: 1.052 ms
[shading] shading=gouraud: FPS: 885 FrameTime: 1.130 ms
[shading] shading=blinn-phong-inf: FPS: 884 FrameTime: 1.131 ms
DRI_PRIME=1 glmark2
=======================================================
glmark2 2014.03
=======================================================
OpenGL Information
GL_VENDOR: X.Org
GL_RENDERER: AMD CEDAR (DRM 2.50.0 / 5.2.0-arch2-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
GL_VERSION: 3.1 Mesa 19.1.2
=======================================================
[build] use-vbo=false: FPS: 1451 FrameTime: 0.689 ms
[build] use-vbo=true: FPS: 1489 FrameTime: 0.672 ms
[texture] texture-filter=nearest: FPS: 1357 FrameTime: 0.737 ms
[texture] texture-filter=linear: FPS: 1344 FrameTime: 0.744 ms
[texture] texture-filter=mipmap: FPS: 1393 FrameTime: 0.718 ms
[shading] shading=gouraud: FPS: 1209 FrameTime: 0.827 ms
[shading] shading=blinn-phong-inf: FPS: 1189 FrameTime: 0.841 ms
CytatRunning synchronized to the vertical refresh. The framerate should be
approximately the same as the monitor refresh rate.