Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Problemy z wykryciem kontrolera

Zaczęty przez żuroni, Czerwiec 19, 2025, 11:27:36 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

żuroni

Witam. Niedawno przesiadłem się z Windows na Linux a wybór padł na Nobare.
Problem polega na błędnym wykrywaniu kontrolerów w grze MSFS2020.
Wszystkie kontrolery widziane są przez system i działają prawidłowo.
W grze msfs2020 kontroler taki jak joystick Thrustmaster Warthog Flight Stick widziany jest prawidłowo.
W Steam kontroler Honeycomb Bravo Throttle Quadrant widziany jako zwykły pad i tak samo widziany jest w MSFS2020 ale już orczyki TPR: Thrustmaster Pendular Rudder w grze nie są wykrywane wcale.

Dodam że nie bardzo znam się na linuxie a problem próbowałem rozwiązać za pomocą AI i jedyne co udało się zrobić to zrobić by gra prawidłowo wykryła moje orczyki ale niestety nie potrafię zrobić by moja przepustnica działała prawidłowo.

A tu streszczenie co było testowane przez AI:
1. Wyłączony Steam Input – globalnie i dla gry.
2. Próby blokowania Bravo jako pada:
   - Zmienne środowiskowe SDL (SDL_GAMECONTROLLER_IGNORE_DEVICES, SDL_JOYSTICK_DEVICE_IGNORE)
   - Reguły udev (SDL_JOYSTICK=0)
   - Próby blokowania /dev/input/js0 przez udev
   - Blacklistowanie modułu joydev (co skutecznie usuwa /dev/input/js0)
3. Ręczne dodanie profilu Bravo (inputprofile_Bravo.xml) do katalogu konfiguracyjnego MSFS – gra nie widzi profilu, bo nie widzi urządzenia.
4. Próby użycia protontricks/winetricks do instalacji dodatkowych bibliotek (dinput8, xinput, vcrun2019), z problemami z dostępem do prefixu i cache.
5. Testy z różnymi wersjami Protona (oficjalny, GE-Proton) – gra czasem nie startuje, czasem startuje bez zmian.
6. Dodanie pełnych uprawnień do systemu plików dla Flatpak Steam (flatpak override --filesystem=host) – bez efektu na wykrywanie Bravo.

Logi i szczegóły:

1. Logi Protona/Wine pokazują próby otwarcia urządzenia HID, ale kończą się na komunikatach typu not implemented lub semi-stub dla DirectInput/HIDAPI.
2. Bravo działa natywnie w Linuksie (np. X-Plane, FlightGear), ale nie w MSFS2020 pod Protonem.

Piotr_1988

[post do usunięcia - przepraszam, umieściłem w złym wątku]
NixOS  |  Rocky Linux

linux4ever

@żuroni a na jakim directx jest ta gra jeśli na dx9 wystarczy zainstalować dx9 sdk june 2010 bo to pełna  ostatnia wersja.

Potrzebne ci winetricks do lepszego zarządzania ustawieniami.





"Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem. "-Konfucjusz

żuroni

@linux4ever gra chodzi na dx11.
Cytat: linux4ever w Czerwiec 19, 2025, 05:16:59 PMPotrzebne ci winetricks do lepszego zarządzania ustawieniami.
Mam zainstalowane ale nie bardzo wiem jak miało by mi to pomóc.

linux4ever

#4
Cytat: żuroni w Czerwiec 19, 2025, 06:17:41 PM@linux4ever gra chodzi na dx11.
Cytat: linux4ever w Czerwiec 19, 2025, 05:16:59 PMPotrzebne ci winetricks do lepszego zarządzania ustawieniami.
Mam zainstalowane ale nie bardzo wiem jak miało by mi to pomóc.

@żuroni

Wybierz w prefiksie wine windows7 to powinno pomóc.

Windows7 miał directx11.

"Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem. "-Konfucjusz

żuroni

Cytat: linux4ever w Czerwiec 19, 2025, 06:23:08 PMWybierz w prefiksie wine windows7 to powinno pomóc.
Jak już wspomniałem jestem początkujący na linuxie i mam nadzieję że zmieniłem to prawidłowo ale nie pomogło.
Grę uruchamiam przez Steam, który był już w systemie i z tego co mi wiadomo to gry uruchamiają się za pomocą proton.


linux4ever

Cytat: żuroni w Czerwiec 19, 2025, 06:58:43 PM
Cytat: linux4ever w Czerwiec 19, 2025, 06:23:08 PMWybierz w prefiksie wine windows7 to powinno pomóc.
Jak już wspomniałem jestem początkujący na linuxie i mam nadzieję że zmieniłem to prawidłowo ale nie pomogło.
Grę uruchamiam przez Steam, który był już w systemie i z tego co mi wiadomo to gry uruchamiają się za pomocą proton.



No jak sprawdziłem nie da się.

Pisałem o windows7 ponieważ powinien być w pełni kompatybilny ze wszystkimi grami na dx11.

Szkoda że tego nie da się zmienić.

Zostaje tylko jedno: sprawdź tryb analog na padzie w nim zarządza się gałkami pada zamiast przycisków czy coś w tym stylu.


"Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem. "-Konfucjusz

Zobacz najnowsze wiadomości na forum