Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Szybsza budowa kernela

Zaczęty przez linusen, Czerwiec 15, 2024, 06:42:43 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

linusen

Witam, jak odchudzić kernel Linux podczas kompilacji? Nie znam się na sprzęcie tak jak Linus Torvalds do tej pory udało mi się zejść do 14 minut. Wiem że kompiluję jeszcze dużo sterowników które nie są potrzebne na mój hardware, więc marnuję dużo energii na kompilację niepotrzebnych sterów.

Według tej strony mój procesor powinien skompilować kernel w 188 sekund a nie 14 minut. Z jakich narzędzi korzystacie aby przyspieszyć wykrywanie sprzętu przez kernel który istnieje fizycznie?
https://openbenchmarking.org/test/pts/build-linux-kernel-1.16.0

Dla przykładu Linus kiedyś narzekał że jego kompilacja kernela 6.8 wydłużyła się z 22 sekund do 40 sekund. Ale Torvalds dobrze zoptymalizował proces kompilacji Linuksa na Fedorze.
https://www.phoronix.com/news/Torvalds-Perf-Regression-Fix
https://www.phoronix.com/news/Linux-6.8-Sched-Regression

https://www.reddit.com/r/linux/comments/uiotu/linus_torvalds_has_optimized_the_linux_build/

Ostatnio czytałem że niektóre nowe systemy jak RedoxOS, SerenityOS tak ułatwiają kompilację swoim developerom że mają wbudowane w kernel jakieś opcje które wykrywają tylko faktyczny sprzęt i podzespoły które posiada twój komputer.

Nie wiem czy developerzy Gentoo mają jakieś lepsze narzędzia i programy do wykrywania hardware, które ułatwiają im i przyspieszają kompilację tylko niezbędnych sterowników. I są dostępne na inne dystrybucje Linuksa?

linux4ever

https://www.linuxfromscratch.org/lfs/view/development/chapter10/kernel.html

Tu jak skompilować poprawnie.

I aby znaleźć wszystkie flagi make wpisz w terminalu man make

Oraz najważniejsze make -j