Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Dzien Dobry

Zaczęty przez hdot, Czerwiec 09, 2024, 01:23:35 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

hdot

Jestem już emerytem i programowałem wiele procesorów chyba we wszystkich wcześniejszych językach. Używałem UNIX od jego powstania i tym samym Linux nie jest dla mnie zaskoczeniem ale nie mam doświadczenia z dostępnymi w Linux aplikacjami.
Łatwo mnie zgubić używając żargonu (skrótów) używanych w zamkniętym gronie.
Dlatego czasami mogę wydawać się być ignorantem. :)
Od pół roku dyskutuje z doradcami Texas Instruments - jak poprawić driver do audio, który jest mono a powinien być stereo.
Temat praktycznie na 10 minut ale w odpowiedzi mam wszystko ale nie odpowiedz na moje proste pytania łacznie z sugestia co moge jeszcze kupić.
Szczegóły będą w odpowiednim wątku.

linux4ever

Witaj na forum.

Zatem znasz się na assembly i C.

To te pierwsze języki w których tworzyło się oprogramowanie.
"Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem. "-Konfucjusz

hdot

Tak, pisałem wiele translatorow i disasemplerów do róznych procesorów.
Najbardziej podobał mi się język APL   :)

linux4ever

Cytat: hdot w Czerwiec 09, 2024, 02:15:39 PMTak, pisałem wiele translatorow i disasemplerów do róznych procesorów.
Najbardziej podobał mi się język APL   :)

A do czego był ten język i czy znasz ada ?

No i słyszałem też o agol ale nie wiem czy to też do programowania linuksa.
"Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem. "-Konfucjusz

hdot

Jezyk APL był rozwijany kiedy jeszcze nie bylo grafiki,
tak jak jest napisane w  https://pl.wikipedia.org/wiki/APL_(j%C4%99zyk_programowania)