Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Jak zainstalować i skonfigurować modem 3G HUAWEI E5 na Ubuntu 13.10?

Zaczęty przez St4h_u, Marzec 31, 2014, 05:09:47 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

St4h_u

Witam serdecznie. Od razu mówię że jestem dość zielony w temacie linuxa. Mam modem HUAWEI E5830, próbowałem połączyć się z internetem ale okazało się że przy próbie konfiguracji połączenia system nie widział mojego modemu. Zainstalowałem więc usb-modeswitch. Pomogło ale tylko częściowo, teraz podczas konfiguracji połączenia system widzi modem, udaje się konfigurację doprowadzić do końca ale i tak nie ma połączenia z internetem.

Modem na 100% sprawny na Windowsie śmiga.

Maromann

1. to chyba błędny identyfikator modemu. wskazany jest routerem. rozumiem, że problem jest z modemem usb.

2. dziwne, że usb-modeswitch nie jest standardowo zainstalowany w Ubuntu. dodatkowo musi też być ...-data.

3. network manager słabo sobie radzi z obsługą sieci poprzez gsma. a już ostatnio z aero2 jest totalna klapa. lepiej zainstalować wvdiala. utrudnieniem jest plik konfiguracyjny. trzeba dopisać stosowne linijki z palca.



próbowałeś innych dystrybucji? ja używam e3131 i pod Debianem (i debianopochodnymi - od roku używam pointa) nie mam problemów.

Albedo 0.64

W każdej dystrybucji jakiej używałem podłączałem modem 3G Huawei bez problemów za pomocą Network Managera, jest to jedynie kwestia dostepnych sterowników a konfiguracja jest banalna. Tym bardziej w Ubuntu nie powinno być z tym problemów. Poczytaj o tym tu: http://linuxiarze.pl/modemy-usb/

Trochę mniej oczywistym jest skorzystanie z dedykowanego oprogramowania Huawei (pewnie dla tego, że trzeba przy tym pomyśleć). Program Huawei Mobile Partner trzeba pobrać z tąd: http://huaweidevice.pl/technical/index.html