Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Wybór dystrybucji do nauki i codziennego użytkowania

Zaczęty przez Peper, Maj 20, 2021, 03:52:38 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Peper

Cześć

Szykuje się do przesiadki na Linuksa, ale jako że jestem zielony a dystrybucji jest od groma, potrzebuję nieco ukierunkowania od doświadczonych użytkowników. Poniżej maszynka na której mam zamiar się go uczyć oraz oprogramowanie które chciałbym na nim zaistalować i używać (uczę się administracji sieci).

Hardware:

MSI b550 Tomahawk
Ryzen 3900x
32 GB DDR4 3600Mhz
GTX 1070
1TB NVME 970 Evo Plus
1TB SSD 860 Evo
512GB SSD 860 Evo
Wifi rt8812bu

Software:

VMware Workstation Pro 16
VirtualBox 6.1.20
KVM/QUEMU
GNS3
PacketTracer 8.0
Wireshark
Passtrough GTX 1070 do win na VMware
Wine z MS Office 2007 (jak da rade;)

Założenia:
- współpracujący bez problemów z configiem jak wyżej
- pozwalający używać wymienione oprogramowanie
- stabilny - system ma służyć głównie do nauki administracji sieci i wirtualizacji oraz do innych codziennych zadań takich jak przeglądanie sieci, email, word/excel, telegram, soulseek etc.
- możliwość szyfrowania dysku
- rozbudowana społeczność + dokumentacja techniczna


Osobiście miałem styczność na VM pod win z:

Mint+Cinnamon - fajne środowisko graficzne, sporo ułatwień dla nowicjusza, ale wkurzała mnie nieco responsywność menadzera okienek, cinnamon to chyba muł;)