Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Kubuntu nie widzi zainstalowanego dysku.

Zaczęty przez hinczyk_1991, Styczeń 19, 2021, 12:47:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

hinczyk_1991

Zakupiłem tego laptopa: https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/laptopy-i-ultrabooki/laptopy/notebook-acer-extensa-ex215-52-nx-eg8ep-009i3-10005g1-8gb-512ssd-15-6-dos


Zainstalowałem na nim Windowsa 10 który wszedł bez żadnych kłopotów, zostawiłem 120 GB wolnej przestrzeni na dysku dla Kubuntu i tu zonk instalator nie widzi dysku twardego. Próbowałem z kilkoma innymi dystrybucjami i efekt jest ten sam, nawet GParted nie rozpoznaje dysku. Może w Biosie jest coś nie tak ale ja nie znam się na tym więc wstawiam poniżej zdjęcia z Biosu.







manet

#1
Secure Boot ma być na DISABLED, D2DRecovery DISABLED i na początek FASTBOOT też na DISABLED.
Na dodatek, instalator z Ubuntu na pendrive ma być stworzony np. Rufusem w trybie UEFI/GPT.

Pytanie: Kubuntu nie widzi dysku ale instalator odpala się normalnie (nie widzi dysku twardego) czy komputer nie widzi nośnika z Kubuntu i nie możesz uruchomić instalatora?

Jeśli instalator nie może wystartować a wyłączony jest już BOOT SECURE, wybierz w biosie opcję: SELECT AN UEFI FILE AS TRUSTED FOR EXECUTING i tam zapodaj ścieżkę do katalogu EFI na pendrive a dokładniej do /EFI/BOOT/ubuntu/bootx64.efi lub grubx64.efi

Pyatnie2:
masz na liście rozruchowej (tzw. boot menu, nie wiem który to klawisz F1>F12 w Twoim sprzęcie) opcję: BOOT FROM EFI FILE ??



Zrezygnowałem z forum w dniu 2021.01.21 10:47, wszystkie zapytania pozostaną bez odpowiedzi.

hinczyk_1991