Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

(rozwiązane) Bardzo dziwny problem z gamepadem

Zaczęty przez SamNieWiem, Kwiecień 20, 2021, 09:21:09 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

SamNieWiem

Po uruchomieniu gry zachowuje się tak jakby był cały czas wciśnięty jeden przycisk na gamepadzie. Zachowuje się tak nawet jak pad nie jest podłączony do gry.
Wydaje mi się, że jest ustawiony jakiś przycisk, który nie jest przypisany do pada.
Mam zainstalowane dwie gry i obie zachowują się tak samo. Na innych urządzeniach pad działa normalnie.
Nie wiem na czym polega problem. Z linuxa korzystam od miesiąca, więc nie znam się za bardzo i nie wiem jak rozwiązać ten problem. Dlatego liczę, że na forum znajdzie się osoba, która będzie wiedziała jak rozwiązać ten problem.

Dodam, że korzystam z Linux Garuda, który bazuje na Archu.

robson75

Też od czasu do czasu lubię sobie popykać w jakąś grę, i u mnie gamepad działa prawidłowo. A mam Logitech Gamepad F710 i gram na emulatorze Dolphin-emu, i używam Archa. A czy próbowałeś od nowa zmapować przyciski ? Garuda używa repa chaotic-aur w którym jest paczka keymapper-git, może dzięki niemu uda Ci się prawidłowo go zmapować.
Arch Linux Xfce - 64Bit Linux User #621110

SamNieWiem

Też korzystam z Logitech i na Dolphin-emu działa prawidłowo.
To jakaś wada systemu, bo dotyczy tylko tylko gry odpalonej przez q4wina.

robson75

Cytat: SamNieWiem w Kwiecień 20, 2021, 11:32:28 PM
To jakaś wada systemu, bo dotyczy tylko tylko gry odpalonej przez q4wina.
To nie wada systemu, tylko samego wine. Nie używam wine ale z tego co słyszałem to do gier lepszy jest wine-staging.
Arch Linux Xfce - 64Bit Linux User #621110

SamNieWiem

Garuda instaluje domyślnie wtyczki. Chyba z 8 dot. kontrolerów. Jak je usunąłem to problem zniknął.