Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

UWAGA NA LAPTOPY ZE SKLEPU X-KOM!

Zaczęty przez Predator, Marzec 04, 2020, 06:50:15 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Predator


Własnie nabyłem sprzęcik i jadę go zwrócić. Kupiony w sobotę 29.02.2020. W opisie produktu: nowy, nigdy nie sprzedany, gwarancja 2 lata.

Po wejściu na stronę LENOVO okazuje się że gwarancja została uruchomiona 30.12.2019... a Windows10 został aktywowany już 06.01.2020.

Sprzęt używany, na dodatek 38 godzin pracy dysku. Sprzęt używany, zwrócony a X-KOM nabiera wody w usta dlatego przestrzegam.

Jak trzeba będzie to jestem na mocy zamieścić rachunek i numer seryjny, aby nie było że konkurencja coś na boku rzeźbi.

X-KOM nie uznaje gwarancji i muszę brać pod łapę ustawę: 14dni na zwrot bez podania przyczyny.

Pamiętajcie, sprawdzajcie laptopy przed odbiorem i zapłatą, macie do tego prawo. Wystarczy numer seryjny wprowadzić na stronie producenta (smartfonem)...

Ja tego nie zrobiłem i kupiłem 2 miesięczniaka ... po zwrocie ... kuafafafa!

pavbaranov

Cytat: Predator w Marzec 04, 2020, 06:50:15 PM
X-KOM nie uznaje gwarancji i muszę brać pod łapę ustawę: 14dni na zwrot bez podania przyczyny.
A kupowałeś poza siedzibą przedsiębiorstwa?

MSki

#2
@Predator - wydaje mi się, że "robisz z igły widły".
Bo całkiem możliwe, że te 38 godzin pracy dysku nie wzięło się znikąd i że jest to czas potrzebny do przetestowania każdego laptopa, jakie sprzedaje ta firma.
Ja Ich nie bronię, ale patrzę na realia i zabezpieczenie się firmy przed "trudnym klientem", a takim klientem jak się okazuje jesteś.
Bo jeśli ta firma sprawdza w ten sposób każdy sprzęt, to chyba z korzyścią obustronną - Firma sprzedaje sprawny sprzęt, po wewnętrznym teście, abyś Ty nie musiał się martwić o to, że po kilku dniach użytkowania odmówi ten sprzęt posłuszeństwa.

ps.
Nie obawiasz się o to, że zostaniesz oskarżony przez tę firmę o pomówienie i psucie Im wizerunku ?

Piotr_1988

Ja w X-KOMie kupiłem trzy laptopy, dwa smartphony i aparat fotograficzny. Doświadczenia mam pozytywne - wprawdzie raz otrzymałem sprzęt-niewypał, ale już nazajutrz mieli dla mnie nowy. Laptop działał tylko dwie godziny. Wróciłem się z niedziałającym laptopem do sklepu. Pan był dość niemiły i traktował mnie jak idiotę, któremu skończyła się bateria. Po dwudziestu minutach walki z laptopem sam się jednak przekonał, że laptop się nie uruchamia i kazał wrócić jutro po nowego i mi go wymienili bez problemu.
Fedora Silverblue  |  Rocky Linux  |  NomadBSD

microsofter

W niektórych sklepach jest płatna opcja testu sprzętu przed wysyłką, aby nie otrzymać bubla. Tak, inni ludzie za to płacą.

Fajny klient.
były: MS Windows, Sun Solaris, Oracle Solaris; jest: OpenSolaris + m0n0wall + Solaris powered NAS

Predator

Tu chodzi o to że sprzęt miał być nowy. Przyniosłem go do domu, rejestruję w lenovo a tam info że gwarancja jest już odpalona od 30.12.2019. Napisałem do x-kom.

1. xkom odpisuje - proszę poinformować Lenovo i pokazać im rachunek, przedłużą Panu gwarancję
2. lenovo pisze - xkom jest śmieszny, sprzęt został już zarejestrowany przez innego klienta, niczego nie przedłużamy
3. piszę raz jeszcze do xkom (rozbudujcie mi sprzęt o +4GB i dysk M2 (128GB) dla nich koszt pon. 100zł)) i jesteśmy kwita
4. x-kom - odpisuje - Twoja wiadomość trafiła do skrzynki SPAM, zajmiemy się tym, proszę czekać na odpowiedź
5. ponawiam historię korespondencji z x-kom (kilka adresów mailowych)
6. x-kom odpisuje - nic

Dzień później mój kumpel pracujący w innym oddziale xkomu mówi: leć i to oddaj bo biorą Ciebie na przeczekanie, będą czekać aż minie ustawowe 14dni ...

Ja też kupowałem u nich wiele rzeczy, dwie stacjonarki, dyski, ram, smartfony itp. i nigdy nie było takiego problemu, pierwszy raz mi się to trafiło.
No ludzie, w lombardzi etaki sam sprzęt 5 miesięczny biwakuje za 780zł, gdybym chciał używki to poszedłbym do lombardu, prawda?
Tak, sprzęt kupiony wysyłkowo przez internet (zamówienie, realizacja) ale odbiór osobisty w punkcie sprzedawcy.

PS. Dlaczego laptopy znajomych nabyte w marketach miały ilość godzin pracy dysku na 0 lub 1h ?? i windows nie był aktywowany?
Celowo zrobiłem błąd w aktywacji (ponownej) podając zły klucz aby połączyć się z konsultantem w Microsoft, a ten po chwili poinformował mnie że pierwsza aktywacja tego klucza była 06.01.2020 więc sprzęt jest definitywnie używany. Sam w pudełku nie aktywował się.

PomPom

Niemiła sytuacja, nie powiem.

Cytat: Predator w Marzec 05, 2020, 06:57:41 AM
3. piszę raz jeszcze do xkom (rozbudujcie mi sprzęt o +4GB i dysk M2 (128GB) dla nich koszt pon. 100zł)) i jesteśmy kwita
Musieli mieć ubaw.
myk byle jak jako tako

microsofter

Predator, ty chyba jesteś z innej planety. Pomiędzy zwykłym sklepem, a internetowym jest taka różnica, że w tym drugim masz 2 tygodnie na zwrot towaru. Towar jest tańszy, ale musisz liczyć się z tym, że ktoś go wcześniej kupił i zwrócił. Taki towar wciąż ma status nowego, a nie używanego. Jeśli chcesz mieć towar, którego nikt nie dotykał, kupujesz w sklepie stacjonarnym. Tutaj wyjdziesz za próg, i zwrotu nie ma. Kiedyś było 5 dni, teraz nie ma. Masz za to drożej. To jest proste jak budowa cepa. Nie wiem, po co kupowałeś przez neta, skoro masz takie wymagania.

Postanowiłem napisać, żeby zabrać głos w innej sprawie. Widzę, że niewłaściwie posługujesz się parametrem godziny pracy dysku. Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się, czy dysk przepracował 1 godzinę, czy 30, to nie dowiesz się tego ze SMARTu. Możesz godziny pracy wsadzić sobie między poślady. To jest wartość mocno przybliżona i nie służy do takich celów. Jeśli ten parametr wskazuje tysiące godzin, wtedy wiesz, że ktoś używał ten dysk, ale nie przy kilkudziesięciu godzinach. To nie działa tak jak myślisz.

Prosty przykład. Najstarsze dyski, które mam w ciągłym użyciu, kupiłem w 2006 r. Pracują w RAIDzie, więc powinny pokazywać taki sam przebieg. Ale tak nie jest, mają wiele miesięcy rozbieżności. Ponadto, po przeliczeniu godzin na lata wyszło 7,5 ... nie, chyba 6,5 roku. Tymczasem od 2007 do 2018 pracowały one 24/7/365. Więc tylko z tego okresu powinno być 11 lat. To są wartości mocno przybliżone i nie wskazują przebiegu z dokładnością do pojedynczych godzin.
były: MS Windows, Sun Solaris, Oracle Solaris; jest: OpenSolaris + m0n0wall + Solaris powered NAS

Predator

Już zwróciłem sprzęt lecz nie zmienia to faktu że:

Jak działa Outlet?

    zyskujesz dokładne informacje o pochodzeniu urządzenia i jego stanie wizualnym
    kupujesz sprawdzony i w 100% sprawny sprzęt, bez ukrytych wad technicznych
    otrzymujesz produkt z pełną gwarancją i wsparciem technicznym

Cena prezentowanego na aukcji produktu została obniżona ze względu na:

    zagłębienie na ramce matrycy
    produkt nieodebrany przez klienta, nigdy niesprzedany


https://allegro.pl/oferta/outlet-lenovo-v155-15-athlon-300u-4gb-1tb-win10-8881201798

Nigdy niesprzedany = nigdy windows nieaktywowany
Nigdy niesprzedany = gwarancja rusza w dniu sprzedaży a nie 2 miesiące wcześniej
Nigdy niesprzedany = znaczy nikt tego nie używał wcześniej
Nigdy niesprzedany = znaczy że tego jeszcze nikt nie kupił...

Ja rozumuję język polski jakoś inaczej? A może imbecylem jestem i dopiero o tym dowiaduję się?

Rozumiem co to jest outlet!
Przeczytałem wszystkie aukcje x-komu!
Wszystkie w ktorych napisano:
- po zwrocie regulaminowym
- po wymianie w serwisie
- po naprawie
ominąłem!!!!

Wybrałem te aukcję w której napisano tak jak napisano: NIGDY NIESPRZEDANY.

No nic, muszę iść do jakiegoś psychiatry najpierw uspokoić nerwicę a potem wrócę powtórzyć ogłoniaka, może na polaku przespałem tłumaczenie znaczenia wyrazu : NIGDY! Temat do zamknięcia, sprawa rozwiązana, sprzęt zwrócony, pewnie wróci na "wokandę" gdy nabędzie to następny i identycznie zrozumie NIGDY NIESPRZEDANY ...

PS. Dorzuciłem grosza i wziąłem w komputrojniku Della Inspirona z i7-8550u także z outletu (wpisali że rysa na pokrywie matrycy i uszkodzone pryginalne pudełko).
Przywiozłem do domu, uruchamiam Windows, instaluję, podbieram klucz i dzwonię do M$ na infolinię. Komunikat: system windows nie był jeszcze aktywowany.
Wyjmuję zatem dysk (podmianka na inny) i w smart godzin pracy = 1.
Postawiłem system, aktywowałem, wchodzę w support Della na www, wpisuję serial, sprawdzam gwarancję a tam: gwarancja nieaktywana, zarejestruj produkt. Rejestruję i po chwili mam pełne 24 miesiące na sprzęt i 12 m-cy na baterię.

PS2. Athlon300U vs i7-8550u = to jak CaroAtuPlus vs Mercedes W211


Zobacz najnowsze wiadomości na forum