Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Cześć. Mam proste zadanie

Zaczęty przez Nowosz, Grudzień 13, 2018, 08:58:57 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Nowosz

#15
Podpowiedzi w necie owszem są ale nie rozwiązują bo są skierowane do osób które już w jakimś stopniu mają opanowany linux. Ja natomiast jestem początkującym i te zadanie zostało zadane pod wpływem emocji temu nikt nie umie go wypełnić z moich rówieśników w technikum. Wszystko ma być zrobione w terminalu i polega to na tym że w każdej nowej utworzonej partycji ma zapisywać pliki,foldery itd. w wybranym przez nas folder

pavbaranov

Przeczytaj raz jeszcze swoją ostatnią odpowiedź i... przetłumacz na polski. Zwłaszcza ostatnie zdanie. To co napisałeś nijak się ma do tego, o czym na początku (automatyczne montowanie urządzeń) piszesz.
Odnieś się też do mojego pytania w poprzednim wpisie.
Czego tak w istocie dotyczy problem?

Nowosz

Co należy zrobić aby dyski linux automatycznie montowały się do naszych folderów.Czy Pan zna odpowiedź na to pytanie. Jeżeli tak to bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi. Jeżeli nie, życzę miłej nocy i przepraszam za zabrany czas.

pavbaranov

W Ubuntu 16.04 z Unity po podłączeniu jakiegokolwiek urządzenia, jest ono montowane w (o ile pamiętam) /media (ewentualnie /mnt), a jeśli tam już jest (bo tego nie pamiętam) systemd, to w /run/media/użytkownik. Po podłączeniu w tzw. tacce systemowej nowe urządzenie jest zgłaszane, jako dostępne do otworzenia. Niczego nie trzeba dodatkowo robić. Czy to nie działa?

Nie rozumiem kompletnie co znaczy: "dyski linux automatycznie montowały się do w naszych folderów". Co to jest "nasz folder"? Gdzie taki "nasz folder" jest w systemie? Kto jest właścicielem takiego "naszego folderu"?

Nowosz