Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

instalacja 2 linuxa na dysk

Zaczęty przez Pixel, Wrzesień 12, 2018, 01:15:06 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Pixel

Mam w laptopie Kali Linuxa, chciałbym dorzucić do niego Tailsa, aby przy uruchomieniu system pytał który system załadować. Jak mogę to zrobić? Jest tam zainstalowany GRUB, a ja jestem zielony w tym temacie i nie chcę znowu czegoś zepsuć

PomPom

Zielony i Kali to jak pięść do oka...
Tails jest przemyslany na odpalanie z USB. Jak da się go instalować na dysku, to po prostu zainstaluj na wolnej partycji, a instalator sie powinien grubem zająć.
myk byle jak jako tako

robson75

Cytat: Dziadek Starowinek w Wrzesień 12, 2018, 05:15:36 PM
Zielony i Kali to jak pięść do oka...
Dziadoław  I tego właśnie nie kumam. OP piszę że jest początkującym user-em Linux-a, to po kiego wybiera tak specjalistyczne distro jak Kali? Coraz więcej osób chcę chyba hakować.:)
Arch Linux Xfce - 64Bit Linux User #621110

PomPom

Może ktoś nagadał, że Kali to super bezpieczne distro i super szybkie dla hakierów, to się rzucają ludzie na to. Hindusi szczególnie lubią chwalić Kali jako distro do wszystkiego i lepsze od każdego, na przekór samemu Kali.
myk byle jak jako tako

gom1

To ja tylko dodam na marginesie, że Tailsa nie instaluje się na dysku.
Wszędzie dobrze, ale w /home najlepiej

Pixel

Dobra, to wrzuciłem Tailsa na pendriva i tak go zostawiam. A jeśli chciałbym dorzucić do tego Kali jakiegoś bardziej przyjaznego Linuxa to co proponujecie? I jak go dograć do GRUBa, żeby przy starcie wybierać który system ma się wczytać?

PomPom

Powinien dograć się sam, gdy zainstaluje swojego gruba, który wykryje obecne systemy. Z typowo desktopowych Ubuntu albo Manjaro, ew. Arch.
myk byle jak jako tako