Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Elementary OS obok Windows

Zaczęty przez maverick, Maj 01, 2018, 07:21:22 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

maverick

Witam,

Chce usunąć system Elementary OS. Obecnie mam dwa systemy, Windows 10 i właśnie Elementary OS. Przy starcie PC jestem zapytany, który system chce wybrać (patrz na zdjęcie)



Chciałby mieć tak jak dawniej (przed instalacją Elementary OS), od razu gdy włączałem PC system Windows bez żadnych pytań ładował się. 

P.S. PC z Win używam do pracy, dlatego chce OS usunąć. Za to zainstaluje go na starym lapku. :)

Dzięki za pomoc,
maverick

gom1

Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, ale na pewno trzeba zaorać bootloader:
https://superuser.com/questions/949219/how-to-fix-the-windows-10-boot-loader-from-windows

A potem usunąć partycje linuksowe i rozszerzyć windowsowe, ew. utworzyć nową. To najlepiej ogarnąć za pomocą GParted w wersji live.
Wszędzie dobrze, ale w /home najlepiej

TataPingu

Rozszerzenie do " gom1"
Poza tym, to wiele, wiele grzebaniny i może skończyć się "klęską"...
- trzeba będzie instalować windę na nowo

Może praktyczniej będzie ścieśnić linuxa, jak tylko się da, a GRUBa tak skonfigurować, że np. po 1s startować będzie automatycznie windę...

maverick

Nie, że idę na łatwiznę. Tak czytam posty, guugluje... i za bardzo nie wiem jak to zrobić (za mało doświadczony jestem). :-(

Przyznam się, że zrobiłem format Win 10 z recowery, jednak jak Linux został, tak został. :-/

Czy może ktoś podały gotową instrukcję np. artykuł.

Dziękuję.

ciubaka

Usuń partycję z linuxem gparted w wersji live.
Ale poćwicz przedtem na komputerze z danymi do straty.
Ja mało ogarnięty jestem, ale udawało mi się to zrobić, gdy nie mogłem poradzić sobie z wywaleniem fedory i centosa.