Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Puppy Precise - język polski

Zaczęty przez klarensik, Luty 22, 2018, 10:55:35 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

klarensik

Witam mam na imię Łukasz i od wczoraj jestem nowym użytkownikiem Linuxa. Jestem zielony w tych sprawach gdyż wcześniej używałem win 7. Linuxa zainstalowałem na netboku Lenovo IdeaPad S10-2 - Atom N280.
Zainstalowałem Puppy Precise ponieważ tylko na tym działa mi wifi. Pierwsze pytanie - dlaczego jeśli wejde na youtube i chce obejrzeć film to tak się tnie? Film w jakości 360p. Przed linuxem wgrałem wind xp lite na tydzień na próbę i system działał szybciej niż linux, a filmy spokojnie chodziły 480p baaaa nawet 720 lepiej chodziły niż na linuxie 360p. I tak z kilkoma linuxami (bo wgrywałem różne ubuntu, lubuntu, sparky, ware itd.ale tam net był tylko po kablu, dlatego zostawiłem puppy precise). Myślałem że linux okaże się szybszy od windowsa ale nie jest.
A drugie pytanie to jak wgrać język polski i skąd go wziąć do puppy. Krok po kroku bo ja nawet nie wiem co to jest ta konsola czy terminal i jak ją wywołać czy otworzyć. Bo chyba trzeba jakieś komendy tam wprowadzać... Czarna magia dla mnie.

PomPom

Przekonanie, że Linux zawsze lepiej sobie radzi od Windowsa jest błędne. XP jest starym systemem, pomyślanym dla starych i słabych obecnie rozwiązań, a takim jest ten procek. W przypadku słabych sprzętów, jak na swoje czasy, podobno Windows radzi sobie zauważalnie lepiej, dzięki lepszemu wsparciu. Twój laptop jest niestety prostym netbokiem już od momentu, kiedy wyszedł i się zestarzał. Można spróbować użyć jakiejś lekkiej przeglądarki i poblokować reklamy, etc. Pale Moon chyba będzie dobre.

Co do spolszczenia, przyjrzyj się temu wątkowi:
http://forum.puppylinux.pl/index.php?topic=834.0