Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Debian 8.x problem / oprogramowanie

Zaczęty przez Fisiu, Październik 12, 2017, 10:47:31 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Fisiu

Cześć,

Na wstępie dodam że jestem początkującym użytkownikiem Linuxa.
Zainstalowałem dzisiaj Debiana 8.7.0 na VirtualBoxie, instalacja przebiegła pomyślnie.
Niestety mam wolne łączę więc zrezygnowałem podczas instalacji z serwera lustrzanego,aby oszczędzić czas.

Po uruchomieniu systemu mam środowisko xfxe (jak chciałem), ale niestety nie działa mi przeglądarka.
Wpisując w terminalu polecenie  "su apt-get install sudo" komputer żąda włożenia płytki, gdy chcę zainstalować coś innego to samo. Powinienem pobrać wersję najnowszą?

II. Potrzebuję aplikacji do programowania w tych językach (najlepiej wszystko w 1)
-java
-c++
-python
-ruby
Polecicie jakąś aplikację?

III.Jest opcja, żeby wyłączyć środowisko graficzne? Jaką komendą w terminalu włączać apliacje?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

pavroo

Witaj

Debian podczas instalacji zapisuje nosnik instalacyjny jako dodatkowe źródło pakietów na liscie repozytoriów.
Masz dwa wyjścia:
1. dodaj w virtualbox nośnik instalacyjny Debiana jako wirtualny dysk optyczny, tak jak to zrobiłeś przed instalacją. Po uruchomieniu Debiana nosnik iso zostanie zamontowany i APT będzie mógł z niego korzystać.
2. możesz również usunąć ten nośnik z listy repozytoriów:
su
nano /etc/apt/source.list

a następnie odśwież listę pakietów:
apt-get update

Potrzebne aplikacje możesz przeszukac w Synaptic wchodząc w opcję Development.

Po zalogowaniu do środwiska graficznego możesz go opuścić kombinacją Ctrl+Alt+F1 (od F1 do F7)

Dowolną aplikację możesz zabić, w terminalu, poleceiem:
killall -9 nazwa-aplikacji