Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

BSD dla początkującego użytkownika Gentoo

Zaczęty przez hubot_, Sierpień 27, 2017, 01:50:33 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

hubot_

Jestem od niedawna początkującym użytkownikiem Gentoo. Może te problemy co czasem sypie portage o zamaskowanych źródłach czy kernel panic jak się nie uda kompilacja kernela niektórzy sami ot tak rozwiązują, ja jednak się dopiero uczę rozwiązywania takich problemów, które mogą się pojawić w Gentoo, czytając handbooka, wiki lub szperając po forach. Jak na razie udało mi się ogarnąć instalację, wstępną konfigurację, instalację sterowników do NVIDIA, posługiwanie się portagem, OpenRC, skrypty init, runlevele, flagi USE, flagi optymalizacyjne, /etc/portage/make.conf, konfigurację sieci i parę innych zagadnień + doświadczenie z Debiana. Jednak mimowszystko czuję że to dopiero początek mojej drogi z Gentoo. Z kompilacją kernela bez użycia narzędzia genkernel czy utworzeniem macierzy dyskowej RAID, z którymi nigdy nie miałem styczności pewnie mógłbym sobie nie poradzić.

Mam do was pytanie - jak bardzo trzeba być doświadczonym aby brać się za dystrybucje *BSD? Czy one wymagają poświęcania tyle czasu i aż takiego dopieszczania jak Gentoo? Czy są one trudniejsze od Gentoo w obsłudze? Czym BSD różni się od Linuxa? Jaki BSD polecacie dla początkującego użytkownika Gentoo i w miarę doświadczonego Debianowca takiego jak ja? Jakie są różnice pomiędzy FreeBSD, NetBSD i OpenBSD? Czy BSD nadaje się na serwery? Jak FreeBSD wypada na serwerach w porównaniu z Debianem?
Stacjonarka: Slackware Xfce
Laptop: Debian GNOME | Gentoo i3 (do testów)

PomPom