Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Gothic I

Zaczęty przez Antarktyczny, Sierpień 12, 2017, 12:29:04 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

PomPom

Grasz bez dźwięku? Spróbuj nowsze wine, bo widzę, że wyniki z samych starszych, a i ktoś tam pisze, że dźwięk działa.
myk byle jak jako tako

Antarktyczny

#31
Nie czaisz. Wyłączasz dzwięk i wgrywasz biblioteki natywne i wtedy działa.

PomPom

Niestety nie mam 20 lat doświadczenia w tym :/ Po 20 latach bym zrozumiał. Dzięki za wytłumaczenie, Mroźny :D
myk byle jak jako tako

Antarktyczny

Nie mam 20 lat doświadczenia. Mam tylko umiejętność odpalenia Gothica na linuxie.

Antarktyczny

#34
Jeśli ktoś jest fanem tej wspaniałej gry, i nie wie, jak zrobić,by poszło na Linuxie, opiszę krok po kroku jak to zdziałać. Dziś jeszcze raz to robiłem, a sądzę, że nie tylko mi ten temat się przyda. Do dzieła...
Na początek ściągamy wine. Podczas instalacji Gothica wine upomni się samo o brakujące pakiety mono i gecko, toteż żadnych problemów tu nie ma. Kiedy Gothic się zainstaluje, musimy przejść przez nieco dłubaniny. A więc- Gothic na Wine ma problem z muzyką z gdy, toteż kiedyś wgrywałem natywne biblioteki  dmband.dll, dmime.dll, dmloader.dll, dmstyle.dll, dmsynth.dll, dmusic.dll i dmcompos.dll pobrane z niepamiętam już jakiej strony... Jest jednak inna, lepsza i prostsza metoda. Wchodzimy w folder z grą, znajdujemy  folder System. Tam z kolei otwieramy pliczek Gothic.ini, po czym modyfikujemy

musicEnabled=1 (zmieniamy na 0)
scaleVideos=1 (zmieniamy również na 0)

Mała uwaga: na Linuxie nie da się tak jak na windowsie przewinąć filmiku wprowadzającego (reklam na początku),toteż jeśli chcemy pominąć 2 minuty oglądania w kółko tego samego, zmienić należy jeszcze jeden parametr;