Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Problem z instalacją Manjaroo 17.0.2

Zaczęty przez LIS, Sierpień 09, 2017, 08:26:51 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

LIS

Witam,
Na początku chciałbym zaznaczyć, że jestem początkującym użytkownikiem
Chciałem dzisiaj przetestować dystrybucję Manjaro 17.0.2.
Pobrałem obraz płyty z oficjalnej strony (wersja KDE 64-bit) i nagrałem na płycie DVD. Po ponownym uruchomieniu ukazało się menu w którym mogłem wybrać opcje językowe (obie zmieniłem na PL), opcje sterowników i opcja Boot - wybrałem tą opcję, przywitał mnie GRUB po paśmie zielonych OK proces się zatrzymał i zaczął się zapętlać na "start login service" p kilku takich pętlach wyskoczył komunikat  w którym mogłem kliknąć tylko OK "could not sync enviroment to dbus" wyłączyłem komputer "z palca". Myślałem, że to wina płyty lub napędu i stworzyłem bootowalnego Pendriva (Program Rufus), ale po uruchomieniu komputera z Pendrivem pokuzuje się komunikat GRUB-a " unknow file system"

Czy istnieje jakieś przystępne rozwiązanie tego problemu, chciałbym przetestować tą dystrybucję, a nie mogę nawet uruchomić trybu LiveCD/USB?

Sprzęt na którym pracuję
ASUS R510JK (i5, nVidia 850m, dysk ssd 128GB, 8GB ram)

robson75

Szczerze mówiąc nigdy nie miałem tego typu problemów z Manjaro, więc Ci nie pomogę. Jedyne co mogę zrobić to odesłać Cię na Polską stronę wsparcia Manjaro.
https://manjaro.pl/forum/
Arch Linux Xfce - 64Bit Linux User #621110

darekradzan

prawdopodobnie jest to wina obrazu , ktory pobrales , sprobuj inne srodowisko graficzne , np. manjaro z cinnamon-em , czy xfce4
pozdrawiam

robson75

LIS Przed wypaleniem obrazu iso na płytę należy sprawdzić sumę kontrolną MD5sum. Być może jak twierdzi darekradzan obraz iso pobrał się z błędami, stąd te problemy.