Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Plik wsadowy

Zaczęty przez mechu40, Maj 16, 2017, 07:34:08 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

mechu40

Nie mam doświadczenia w Linusie , proszę o pomoc z łopatologicznym wytłumaczeniem. Chce napisać plik wsadowy  , lub samo wykonalny. dokopałem się do składni wiem ze mam go zrobić w edytorze itd, ale mam kłopot, w systemie windows zapisuje go nazwa.bat po zapisaniu wystarczy kliknąć go i zaznaczyć opcje  otwórz i plik się wykona . Niestety nie mam pojęcia jak to zrobić w Linuksie aby wykonywał się plik poprzez  klikniecie na niego w trybie graficznym czyli kiedy zapisany jet na pulpicie lub w katalogu domowym. Przepraszam za styl ale starałem się dokładnie wytłumaczyć o co mi chodzi.

Dzięki za pomoc

pavroo

Otwórz emulator terminala w katalogu z twoim plikiem i nadaj mu prawa wykonalności:
chmod +x twoj-plik
Czasami lepiej trzymać usta zamknięte i być traktowany jak idiota, niż je otworzyć i rozwiać wszelkie wątpliwości. Mark Twain

mechu40

Jest dobrze :), odpaliłem z terminala wpisałem ścieżkę dostępu odpaliło wyświetliło. Niestety nadal nie znam sposobu aby odpalał jak plik wsadowy jak na windzie poprzez zwykłe kliknięcie na niego w interfejsie znakowym, możne  jest to niemożliwe tz nie ma takiej opcji w Linuksie ?  :-[

pavroo

W takim wypadku należy zrobić drugi plik z rozszerzeniem. desktop, np: nazwa-twojego-skryptu.desktop
W pliku .desktop musisz zamieścić:
[Desktop Entry]
Name=Twoje nazwa
Comment=Co to jest
Exec=/home/twoj-user/Desktop/twoj-plik
Terminal=false
Type=Application
Icon=do-wyboru
Categories=Settings;

Zmień Terminal=false na true, jeśli skrypt ma uruchamiać się w terminalu.

Klikając w plik .desktop uruchomisz swój skrypt.