Witaj na Forum Linuxiarzy
Zanim zalogujesz się, by pisać na naszym forum, zapoznaj się z kilkoma zasadami savoir-vivre'u w dziale Administracja.
Wiadomości z problemami zamieszczone w wątku "Przywitaj się" oraz wszelkie reklamy na naszym forum będą usuwane.

Porteus. kilka pytań

Zaczęty przez killBill, Grudzień 09, 2012, 10:31:12 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

killBill

Witam. Zainstalowałem Porteusa na USB. systemik jest świetny i wszystko śmiga. mam jednak problem ze spolszczeniem systemu, oczywiście wchodzę w odpowiednie ustawienia i zaznaczam co trzeba krok po kroku a mimo to nadal nie mam systemu po polsku. po utwożeniu pliku zapisującego zmiany w systemie. drugie pytanie to jak zainstalować (np Skype) i odinstalować programy w tym systemie, brakuje mi tez sterownika do kamery, trzeba jakoś rozwiązać ten problem ale jestem zupełnie zielony w linuxie i zupełnie nie kumam tematu. Przydało by się trochę informacji na początek.

pavroo

#1
Witaj

Nie jestem pewny czy Porteus posiada moduły języka polskiego.

Programy (a właściwie moduły) możesz doinstalować za pomocą menadżera pakietów: Menu-> System-> Porteus Package Manager. Przy pierwszym uruchomieniu menadżera musisz wybrać lub utworzyć folder na pobrane moduły, np: /home/modules/

Jeśli Porteus nie posiada modułu Skype do zainstalowania to pobierz dynamiczną paczkę (Dynamic) ze strony pobierania Skype dla Linux.

Jeśli koniecznie potrzebujesz wersji polskiej to może zapoznaj się ze Slax-em 7.0 (rc, wersja stabilna wkrótce), który dostępny jest do pobrania w polskiej wersji językowej:

http://linuxiarze.pl/download_slax" class="bbcode_url">http://linuxiarze.pl/download_slax

Slax był pierwowzorem dla Porteusa - Porteus jest forkiem Slax-a. Różnice nie powinny być zbyt duże.

Pozdrawiam

pavroo
Czasami lepiej trzymać usta zamknięte i być traktowany jak idiota, niż je otworzyć i rozwiać wszelkie wątpliwości. Mark Twain

killBill

#2